Rabu, 25 Mei 2016

CCM: Sutra Beach Resort, Merang

Hari ni bangun awal pagi sebab nak breakfast. Bila masuk restoran dia banyak meja dah reserved untuk Pulapol. Oh mujur dapat meja tepi pool.

Ada fog waktu pagi. bau asap sangat kuat sebab ada hutan terbakar kata pekerja di situ.


3 gambar ni dari hp adik ipar. Mentang2la duduk sebelah tingkap. Hehe.




Bila dah masuk bilik tu memang memerap jelah. Malas betul nak kemana2. Nak tunggu petang je baru ke laut. Bersantai sangat kami ni.

Dah petang Zcat dan adik dia keluar tapau keropok lekor dan diapers. Aku bawak ngam2 je. Risau habis pulak bila ditengok Aqlan punya penggunaan harian kat sini.

Jam 4 kami ingat nak pergi pantai dah tapi hujan siap guruh. So tunggulah sampai berhenti. Dah berhenti pergi pantai ombak macam menderu sangat aku pun risau. Dahlah tak tahu berenang baik aku masuk kolam.

Tunggu juga kak Ma dan anak2 dia sebab dia kata nak datang juga walaupun tadi dia dah call lagi sebab hujan masa dia masak bihun..aku cakap datang je. Hujan berhenti kita mandilah...hehe.

Kak Ma sampai dah lewat. Jadi tak lama la kami berpiknik. Anak aku nak kena masuk bilik. Kami pun penat sikit berendam dah lebih sejam. Tengah2 berendam tu hujan turun sekejap. Bawak Aqlan keluar....hurm tak puas hati budak tu.



gigih kak Ma masak untuk Jija sebab dah puas cari kedai yang jual tak jumpa.

aku makan banyak ni bolehlaa...sebab aku tak boleh makan pulut sangat.

chef hari ini. semua yang kak Ma masak sedap2 belaka.





Lepas solat dan bersihkan diri kami sambung lepak kat kafe resort. Makan dan borak sakan.

buku menu.






aku minum teh tarik je..sebab mengingatkan dah tapau bihun kak Ma.


anak saudaraku, Imran.

cerah sangat kak Ma oii..hehehe.

kak Ma tak puas borak..katanya nanti balik raya masing2 sibuk dengan memasak dan anak2 dan keluarga masing2...hehehe..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.