In

Melepaskan

bukan mudah nak melepaskan cinta. ye tak? melalui pengalaman cinta aku sendiri, ada yang menangis berhari2, berminggu2, bertahun2? apa? bertahun2? ye....memang cinta tu kan gila.

kenapa lepaskan cinta? kenapa perlu pegang cinta yang semakin layu? atau cinta tu sungguh bersemarak tapi harus dilepaskan demi menjaga hati orang lain? ibu bapa terutamanya. diri sendiri? sanggup?

melepaskan cinta bukan mudah. apatah lagi bila tahap cinta dah menjangkau usia panjang. 10 tahun, 7 tahun, 3 tahun, 4 bulan? tolonglah. be reasonable. when u choose a man, choose him wisely. determine, jangan mudah jatuh hati, lagi apabila usia dah sampai peringkat tinggi. 30 tahun ke atas tu tinggi saham tau.

tapi cinta itu datang tanpa paksaan kan. kalau dah boleh dilepaskan dengan mudah, itu belum sampai tahap cinta sepenuhnya. mungkin masaih dalam fasa percubaan mendapatkan perhatian dan cinta?

haha..kenapa aku akhir2 ni berkisah pasal perhubungan lelaki dan perempuan je? aku jadi kaunselor cinta? atau tempat meluahkan perasaan kecewa akibat ditinggal teman lelaki atau sebab terpaksa tinggalkan mereka?

aku juga kecewa cinta beberapa kali. dan aku boleh cerita kenapa aku gagal dalam fasa percintaan itu. ada sebab yang kelakar, ada yang tak boleh terima, ada yang agak merisaukan.

Related Articles

7 comments:

  1. tak layak. orang kecewa memang perlukan seseorang untuk jadi tempat dia luahkan perasaan. saya pernah hadap seorang kawan dalam percubaan membunuh diri akibat cinta terhalang.

    ReplyDelete
  2. dulu ratu n cik kitol kategori cinta terhalang gak.tp kita org pegang satu je.hati kena kuat.alhamdulillah skang semuanya berakhir dgn kebahagiaan...

    ReplyDelete
  3. biar kecewa cinta sebelum bersatu. Itu lebih baik daripada kecewa selepas berumah tangga. Apatah lagi selepas memberi kepercayaan yang sangat tinggi.

    ReplyDelete
  4. ratusiput; itu memang betul. cinta tanpa restu ni kena berusaha kerasla. amik hati yang penting.

    azmask; setujula sangat2...

    ReplyDelete
  5. Bercinta memang syiok!
    Best jerrr..

    Tapi kalu orang dah tak sudi, jangan jatuhkan nilai diri sendiri.

    Buka mata, buka hati, pandang ke tempat lain, cari orang yang lebih baik. Mudah!

    ReplyDelete
  6. kak azie; memang betul. nilai diri kita terlalu tinggi. bukan untuk dipandang rendah.

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Nuffnang

Weekly Popular

Adnow

loading...