Khamis, 21 Januari 2016

Alteration

sejak mesin jahit dipasang aku masih buat dekk nak menjahit, laki bising seluar dia dah berbulan tak alter. aku pulak selamba mintak upah. hahaha. kami memang macam gini. mata duitan sesama sendiri.

katanya dah masuk akaun bank tak tengok ke??? duit nafkah selalu dapat cash kali ni masuk bank plak....memang aku malas sikit guna cash. dah terpaksa baru aku guna. most of the time debit card je.

so aku pun alter la seluar laki. dan dia pun happy. dan ada beberapa lagi...tunggu untuk diambil ukuran je. maka jimatla belanja alter. kalau tak terbang RM30. ye dia suka pergi kedai macam Za Altera tu...harga alter dia.....boleh bayar sewa bawah The Curve dan seumpamanya.

tapi aku alter baru noob je. aku pun alter beberapa pakaian aku especially seluar dan skirt yang labuh sangat masa beli. tak pakai2. dah alter baru rasa nak pakaila kan.

disebabkan mesin jahit aku ada 80 jenis stitches, aku sukala nak bereksperimen. seluar aku yang kat kaki tu memang jadi bahanla. seluar laki aku tak buatla. kang kena bahan lak laki aku.

tetas sebab getahnya amat mencengkam pinggang. dah gemuk kan...haha


jahitan biasa je. ni first kain aku alter setelah sekian lama beli.


jahitan asal seluar sebelum kena alter

Lepas dah alter sukati aku je nak jahit corak apa. Ni tahun lepas lagi dah beli. Lama dah berbulan.

next alteration aku ialah nak jadikan shawl aku express shawl. aqlan kalau dah tarik tudung aku....ermmm memang senget benget la jadinya...geram ye...sabar jelah. anak kan..

4 ulasan:

  1. rajin gak tu.. kalau akak, eemmmm.. sangat lah.. sangatttt..

    BalasPadam
  2. Kakcik pernah beli mesin jahit - 2 kali.

    Jenama Singer Menawan Keluarga Bahagia lagi (hehehe), tapi sudahnya bagi kat orang percuma je sebab sakit hati tak boleh nak guna. Jahit je, benang jadi berketul-ketul. Panggil orang datang betulkan, elok je. Bila kakcik nak guna, dia jadi balik... Memang takde masa lah nak melayannya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sayangnya. Kadang2 sebab benang.Saya dulu pun macam tu masa guna mesin mak dan kakak. Mesin ni ada gak jadi kejap. nampak tak reti guna mula2.

      Padam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.