Tuesday, August 30, 2016

Corong Memudahkan Kerja Menuang, Sebagai Contoh - Minyak Kotor

Sebenarnya aku pun puas memikirkan tajuk yang sesuai. Hahaha. Kalau sesiapa perasan, tajuk entry blog aku jumlah perkataan sama dengan bulan berapa ia ditulis. Sekarang bulan 8, maka 8 perkataan aku tulis. Esok bulan 9 dan sampai bulan 12 pandai2 lah aku nak buat tajuk yang sesuai. Tahun depan entahla idea gila apa pulak..tahun lepas ikut bulan Hijrah.

Pasal corong iaitu mende alah yang aku lupa tu..aku ada lagi satu untuk kegunaan membuang minyak kotor. Aku dah tak buang minyak kotor ke dalam sinki. Dulu aku mengaku aku buang. Tapi bila difikirkan untuk kesejahteraan alam sekitar tak patut buat camtu. Sinki pun boleh tersumbat. Jadi...

Botol minyak yang dah kosong jangan dibuang. Simpan untuk buang minyak kotor. Hehe.



Previous Post
Next Post

About Author

0 comments:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.