Welcome To My Random Stories. From blogging about my family, recipes, hobbies, eating out and good bargain place. A little chit chat about myself so you will know me better.

Monday, August 14, 2017

Baju Siap Di Alter

Baju harga RM39 je. Ingat muat rupanya ketat sikitlah. Tertayang pulak yang tak patut. Jadi kita alter la.


Apa yang di alter tu?

Tetas kolar leher tinggal cekak dia saja. Kolar leher tetas bahagi dua untuk tambah kain tepi pinggang.

Tetas tepi pinggang tu sehingga bahagian ketiak. Jahit masukkan kain tambahan dari bahagian kolar baju. Tak boleh salah potong. Measure 2x, cut 1x ONLY.

Aku juga jahit balik semua patches. Sebab hanya digam jadi lepas basuh tangan pun patches sudah start nak tertanggal. Masa nak patches guna mesin jahit tu ambil kain alas bawah patches.

Jahitan butang yang asal.

Aku tambah kain alas sebelum jahit semua patches

Jahitan butang yang aku buat

Tambahan kain dari kolar pada bahagian ketiak ke bawah

Tambahan kain yang sudah siap

Dah jadi kolar leher tentera kata laki aku. Bagus jugak buat kolar macam ni taklah berpeluh2 bawah tudung tu.



2 comments:

  1. Tudung yang sis pakai tu beli kak mana? Suka lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai Ai, bawal scallop ni kalau u nak i ada stok untuk dijual. Nanti up warna apa ada k.

      Delete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Recent Comments