Khamis, 25 Mei 2017

Kali Ni Rasa Idea Tak Mencurah

First week of May, kami mula tukarkan susu Aqlan. Turn out dia tak nak minum susu dah sebenarnya. Masa tu dia minum Karihome dan Purenat. Akhir sekali Khalish. Ok semua susu tu sekarang akan dihabiskan abah dia. Aku minum susu kambing masa mengandungkan dan menyusukan Aqlan je.

Bila balik cuti idea berkobar. Gambar banyak. Draft pun dah berjela tapi tak publish sebab tiba2 macam padam idea pulak. Aku pun tak tahulah bila nak tengok balik..malah aku nak komen di blog kawan2 pun macam.. sorry takde idea.

3rd week mak mertua datang seminggu. Seronok je melayan. Bawak jalan2. Dua anaknya masing2 take turns untuk spent masa bersama2..hanya berdua.

Aku cuma masak nasi ayam je. Sebab hampir setiap hari ada agenda kat luar.

Bulan puasa pun dah nak tiba, kami panggil lagi helper untuk datang tolong kemaskan rumah. Kali ni tingkat atas. Rumput pun aku masih tak cabut.

Tiba2 semalam pulak aku terus dapat ambil darah. Padahal aku patut 5 Jun. Aku mintak tukar tarikh tapi memang dah puasa siap2 kot2 dapat ambik hari tu..dan memang dapat..jadi 3 jam la menunggu dan sempat habiskan satu buku bertajuk Aksara trilogi dari Ajaib dan Awan. Siapa peminat Buku Fixi tahulah ek.


Ada banyak benda nak cerita tapi esok esok jelah..ni kan diary. Hahaha bukan semua boleh pakai terus luah sebab diary umum.

One day..when my day come to end this blog should be deleted.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.