In

Kuih Onde-Onde aka Buah Melaka

semangat nak buat kuih ni dah lama. berkobar2. haha..kelakar pulak. sanggup tu. demi mencari gula melaka..ke melaka la kita nampak gayanya..

dari lendu ke masjid tanah. dapatla beli...maka hati riang gembira...kemudian beli tepung pulut pun di melaka..kemudian mencari kelapa parut yang putih...cuti raya cina..supermarket aik seng kat bukit indah pun tak buka..maka akhirnya kat taman kosas aku jumpa..cashiernya orang indonesia..so ni kedai siapa ni? belasah yang penting dapat kelapa.

di petang ahad lepas bangun tidur petang terus semangat nak menggetel kuih ni... hehe..





haha...sumbat gula melaka banyak sangat dah cokelat kuih aku..layan jelah dengan mak..sedap wehhh..hahaha...

Related Articles

8 comments:

  1. amboi mentang2 kat melaka dan2 buat kuih melaka yg sedap ni.gula pun melaka.kelapa melaka ade tak ek..?ehehe...

    ReplyDelete
  2. la awat tak mai ketuk2 kat pintu umah i hantaq sepinggan dua......
    we jirans maaa hahahahaha

    ReplyDelete
  3. sedap kuih tu eri chan..sy suka...gula dia byk2 lah sedapkan...

    ReplyDelete
  4. berkobar2 ekau yo!
    aku kuih2 tradisional memang OUT!
    bukan tak makan..tp x reti buat..sob..sob..

    ReplyDelete
  5. sedap nye...dah lama tak makan
    salah satu kuih kegemaran arwah ayah acu
    ketika bulan Ramadhan...

    ReplyDelete
  6. tengok kueh nie..langsung feeling bulan posa kan..heheh sebab bulan posa memang glamer kueh nie..

    ReplyDelete
  7. ratusiput; ada je kelapa melaka. yang tanam kat negeri melaka la..heheh..

    nida, jauh bebenor kamu tuh..

    rasp; hahaha jiran..jumpa dalam blog..kat luar takde kesempatan lagik..

    hanim; ye kalau beli kedekut je inti dia.. tak suka tau..ada sekali kena yg kelapa dah out..tu yang tensen beli..buat senang je.

    MDT; aku yang moden tak berapa pandai masak...yang tradisional ni lah yang sukenya..

    acu; aah...

    purple; mak aku pun asyik ckp macam tu masa aku tengah buat preparation..

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Nuffnang

Weekly Popular

Adnow

loading...