Selasa, 7 Februari 2017

Bila Allah Sempitkan Rezeki

Sebenarnya rezeki tu ada depan mata atau kena hold oleh makhluk terpilih. Mungkin sebab ada dosa tertentu, maka rezeki tu Allah sekat. Kita ni manusia bila susah barulah nak mengadu2 kat Allah. Barulah nak doa lama2 atas sejadah. Baru tak makan nasi sehari dah gelabah.

Sebab Allah suka bila hambaNya datang dan merayu2 meminta2 maka lama2 Allah dengan sifat Maha Rahman dan Maha Rahim, Dia bagilah kita rezeki tu balik. Kadang ada sebab tertentu Dia nak uji kita. Mungkin ada sebahagian rezeki tu tak berkat. Ada masa2 mendapatkan rezeki contohnya pergi bekerja tapi mengelat. Orang suruh type surat dia tengok internet. Jangan suka guna harta ofis untuk kegunaan peribadi. Ya Allah aku masa kerja dulu pun ada juga buat2 kerja peribadi seperti jawab survey yang bila dikumpul point boleh tebus dengan duit. Itu sebab patut dapat RM400 jadi RM100 le lepas dah kena fee sana fee sini.. padahal boleh je elak tapi Allah nak bagi pengajaran.

Maka nikmat Allah yang mana aku dustakan..

Nikmat paling membahagiakan. Gambar zaman duduk kuartes guru sekolah cina di Ampang. Besarnya amanah ni...

4 ulasan:

  1. Salam Jumaat, menyinggah bila ada sedikit kelapangan. Lama tak menerjah. X sempat nak kejar N3 tp ingatan tetap ada ! Betul sgt tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Takpe kita faham..kita ni pun nak baca dan komen blog amik masa.

      Padam
  2. Semuga Allah permudahkan segala urusan kita untuk mendapatkan rezekiNya.

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.