Thursday, April 6, 2017

Kepak Ayam

Kepak ayam memang sedap kalau digoreng rangup. Makan krup krap habis..

Kepak ayam Domino's berapa ketul je dah berapa belas ringgit.

Kepak ayam yang diimport dari Belanda yang kemungkinan tercemar dengan wabak selsema burung pula dihurung oleh manusia. Kepak ayam tu telah dibuang oleh pihak penguatkuasa setelah diambilkira faktor keselamatan kesihatan rakyat untuk mengelakkan lebih banyak kesan bahaya.

Tapi kini mereka yang mengutipnya telah menjualnya balik! Pada harga yang lebih murah... dan menyebabkan penurunan sehingga 80% jualan kepak ayam di Sibu. Adakah mereka sedar risiko kepak ayam yang telah dibuang di Bukit Aup tu juga telah tercemar dengan bakteria dari tanah? I cannot brain this!

10 comments:

  1. Tak tahu nak komen macam mana dan tak tahu juga punca kenapa dibuang kerana pihak berkuasa seperti Polis dan Jabatan Kesihatan mengatakan mereka tak tahu apa-apa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mereka dah korek balik untuk dilupuskan ditempat lain pulak, tapi saya dah tak baca cerita terbaru.

      Delete
  2. isk..apelah diorang ni...nak untung pun bukan cara macam tu..melibatkan nyawa orang lain kot..
    ~ Kisahsidairy~

    ReplyDelete
    Replies
    1. yang penting duit, bunkan kebersihan, kesucian apa lagi keberkatan dan kejujuran!

      Delete
  3. KANNN??? subhanallah minta dijauhkan..

    ReplyDelete
  4. OMG!! takut pulak dengar, kepak ayam ke peha ayam ke mmg favorite..mintk jauhkan

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Subscribe

Gadget

2013 - Samsung Galaxy S4
2012 - Samsung ES60
2012 - Panasonic Lumix DMC GX1
2012 - Panasonic Lumix DMC S1W
2012 - Olympus FE5040,X980
2010 - Nikon Coolpix S640
2010 - Blackberry Torch
2007 - Sony Ericsson W810i
2006 - Kodak EasyShare C360

2011 Registered

23rd September - Pink Ribbon Charity Walk
8th July - ntv7 feel good run
24th June - Standard Chartered KL Marathon
17th June - Team Malaysia Fan Run 2012
21st April - Energizer Night Race
11th March - Brooks Half Marathon
4th March - World Kidney Day Run
8th January - Multi Purpose Insurance Bhd Run

ntv7 Feel Good Run 3rd July 2011

ntv7 Feel Good Run 3rd July 2011
Putrajaya

5km Fun Run BSN-Putrajaya 15th Oct 2011

5km Fun Run BSN-Putrajaya 15th Oct 2011
Seri Pentas

2012 Registered

November 17 - penang bridge run
October 19 - bsn-putrajaya night run
July 7 - ntv7 feel good run

2013 Registered

27th November - Desa Park Run
13th November - Terry Fox Run Malaysia
29thOctober - KFC Walk For The Hunger
15th October - BSN-Putrajaya Night Run
3rd July - Feel Good Run