Selasa, 14 Mac 2017

Dah Potong Kain..Nak Menjahitnya Bahan Tak Cukup

Aku kalau bahan nak menjahit tak cukup mulalah lemau..dah potong2 baik punya masa Aqlan takde dengan aku..ala nak jahit takde zip pulak.

Mertua suruh buat jubah dia nak pergi masjid. Tapi dia nak zip. Kadang2 mertua aku ni bagi aku cabaran tau. Last aku jahit zip pada telekung jubah aku...ye telekung jubah aku berzip..haha.. orang lain tempah semua takde. Hahahaha..kenapa aku punya lain? Sebab aku punya selalu jadi model percubaan..kadang2 untuk aku hanya ala kadar. Tapi untuk yang menempah aku cuba buat terbaik dari segi jahitan dan design. Cecececece....teringat pulak pergi butik tempah baju resepsi kawin...pastu telan air liur bayar. Hahahaha. Nasibla takde renewal vow kejadah..kalau ada pun aku pakai balik dress tu baru berbaloi. Ni pakai sekali je pastu sampai ke sudah duduk dalam plastik. Eh muat lagi ke? Hahaha..

Jangan kau fikir bukan2..aku dah cuba balik baju nikah muat je. Tu pun pakai sekali je. Apa la..patut ke aku sewakan baju nikah dan resepsi aku? Ermmmmm... ikut cerewet aku memang payahla.

Sekali aku perati kain jubah untuk mertua ni ada burung2 kecil. Hehe. Aku pun gelak2 tengok sambil tunjuk kat laki. Dia pun kata..u sukalah tu kan.

Bahan tak cukup mengundang ke Karysma je Sabtu ni.

BTW aku rindu nak pergi perjumpaan alumni volunteer Petrosains. Hak hak..kawan aku jadi Presiden ok...13 tahun dah... banyak kenangan kerja kat situ.. memang tulah tempat yang aku enjoy kerja..walaupun RM5 sejam ok.

Akhir suku tahun 2014 kami pergi Petrosains aku jadi volunteer kejap hari tu. Laki bawak anak round2 dalam tu sementara aku pulak ingat2 lupa bercakap dengan visitor pasal exhibits. Oh my!

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.