Friday, March 17, 2017

Kisah Buat Karipap Semalam

Semalam kan masa baru masak inti karipap gas mati. Dah jam 10 malam baru sambung balik.

Aku masak inti ikut resipi olahan jugaaaa.. ikut apa ada..laki cakap sedap. Sebelum tu dia nampak aku rendam udang kering dia pun pelik. Aku pun pelik juga resipi ni. Turn out sedap pulak. Kalau ikut resipi asal ada ubi keledek merah dan cili kering kisar. Ubi keledek aku takde. Cili kering tak letak sebab nak bagi Aqlan makan.

Lepas dah siap masak inti tu aku takde buat pastri untuk kulit. Sebab kat rumah ada kulit pastri sedia ada. Guna kasi habisla.. tapi aku tetap dah salin siap2 resipi kulit pastri tu cuma lain kali laki aku buat memandangkan dah takde papan pencanai..

Bila kulit pastri habis aku guna kulit popiah pulak..hahaha maka jadilah samosa. Hihihi...total dapat 33 samosa dan 14 karipap. Simpan dalam 3 bekas boleh goreng ikut hari2 berbeza. Freezer kan je...

Jadi hari ni masakla nak makan.. laki suka..anak suka..ok done✔✔✔.






Previous Post
Next Post

About Author

6 comments:

  1. Yang penting laki suka.

    Kalau ada lebih mintak sikit

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dalam perjalanan bagi mungkin tinggal sisa ja

      Delete
  2. mana yg bentuk karipap yer, klu dekat dah lama bawak mangkuk tingkat, pergi tapau hahaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bentuk karipap hampir semua laki makan..πŸ˜…πŸ˜…πŸ˜… anak makan samosa..

      Delete
  3. Ikut tekak kita nak makan Anis.
    Janji semua orang suka makan kan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Janji habis tak membazir😁😁😁

      Delete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.