Khamis, 19 Ogos 2010

6-7th Ramadhan

aku biasa mlm2 sebelum tdo baca blog, komen ke hape yg patut pastu buat blog sendiri mlm2 sikit. dah lama pulak tak update..mesti jugakla nak ada gamba..

6th Ramadhan aku tak masak main course la..mak aku masak asam pedas ikan gelama..halamak..mak sendiri cakap ikan tu tak sesuai...hehe..ok take notes ye lepas ni..aku pun makan sikit je bulan pose ni..mcm tak kisah sgt kan nak mkn2 ni nafsu mkn kurang~bagus..sebab aku dah terlebih kilo~

selain asam pedas, kitorg mkn ikan kecik2 tu goreng dgn tepung, sedap wooo...aku suka...mak aku lak titiber teringat arwah suami dia..katanya bapak suka makan kan..aku diam dan senyum tgk mak..eh titibe rasa sayu la...
7th Ramadhan kitorg makan roti prata. aku suka beli brand Kawan. RM4.20 kat Giant. puas gak aku godek bahagian frozen food semata2 nak cari yg plastik cover kaler hijau..yg tu je yg aku rekomen la kalau korg nak mkn..ada 5 keping..masak 3 keping, aku mkn 2 keping dgn sambal ikan bilis. lepas tu aku masak puding segera Nona perisa jambu batu. sedap la pulak...dahle senang masak..

1 peket boleh dapat 10 bekas~bekas ni aku simpan lepas mkan tepung pelita brand Hj Salleh tu. satu bekas ni 50sen. mak aku suka sungguh, mak mau semua bekas ni.katanya nanti nak buat kueh boleh guna balik..hmm yelah..senang..
ok ke guna balik bekas ni? haha..aku dulu buat puding puas gak cari Tupperware kecil2 nak buat acuan kecik mmg payah..sudanhyan bekas besar, sp bila nak mkn mcm tak beh la...


0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.