Rabu, 11 Ogos 2010

Jemput Mak

last week jemput mak aku dari Koyan. driving2 ala tak hingat kelajuan maksima kat MRR2.. aku benci betul tau keta hebat bwk slow2 kat lorong kanan..lagi tambah benci keta beam2 aku..aish....terbakar kejaps...

masuk je highway KL-Karak aku pun cuba2la ikut had kelajuan..kuasa la aku nak bayo saman lagi dek kerana speeding masa blk Koyan thn lepas. dahle elok2 je date aku balik tu ulg tahun aku yg ke-32. so geng, hati2l driving kat bentong tuh..wa kena saman kat KM47-54 rasanya...tah celah mana dia tangkap plat keta aku..setahu aku kamera selalu parking kat jalan lurus jek..KL-Karak ni mcm haram sikit laluan dia hampir spjg perjalanan berbelok2..turun bukit naik bukit..gila thrill aku mmg suka..penumpuan kena penuh tau..taklela bwk sebelah tgn sukati mcm pagi2 nak pergi keja tu..ahahaha

ni la lunch aku pas berhempas pulas bwk keta selama 2jam lebih..aku ni pecut kat raub-sg koyan 120km gak..hehe tp jgn wat selalu la...jln bengkang bengkok terutamanya..jln lurus takpa tapi bukit bukau lak..
rajin kan mak aku masak rendang ayam, kuah lonontong dgn udang goreng.mane la aku tak berisi..ouch!

ok sila tgk kereta arwah bapak aku
kereta ni bapak aku beli tahun 1979. masa tu aku baru 2 thn..tp aku masih ingat lagi aku pernah naik keta kodok-morris minor sebelum tu..hehe.. keta ni byk jasa pada kitorg adik-beradik.dah jalan dr Singapore sampai Bukit Kayu Hitam. keta korg sampai tak? keta ni $18,000.00 je beb tahun tu..kenangan giler, dilarang jual!dilarang beli jugak!
korg ingat aku menapak ke mana?
ke keta aku la...abis semua rumput dah kena racun..dulu sini tempat aku main kejar2 sampai tergolek2 pastu bila dah jatuh atas rumput saje tanak bgn pastu kena geget dgn ulat bulu. abis gatal satu bdn..padan muka..pastu merengek2 gatal kan..mmg gatal cari nahas..

disebabkan aku nak jemput mak tinggal dgn aku, jadi aku pun dah sediakan satu kotak khas aku beli kat Ikea hari tu utk isi pakaian/brg2 peribadi mak.sebab alamari aku dah penuh...dah penuh dgn tahpepe baju seluar, segala2 nyalah...
besar gakla kotak ni RM55..sila beli korg semua..alas dlm mcm plywood nipis tu
kan kemas dgn penutup takle berhabuk...

6 ulasan:

  1. lama dah saya tak lalu hiway karak tu, dah setahun kot.
    dulu time jauh dgn bini, tiap2 weekend lalu situ, tp nasib baik tak kene saman.
    kete zaman dulu mmg tahan lasak, bleh pegi jauh2.
    2 minggu lepas kat mrr2 ada satu kete myvi kaler putih, kete ada stiker P bawak slow giler, mmg tension follow dr blakang.

    BalasPadam
  2. aku jln area karak highway tu mmg cuak nok...tak berani aku nak lalu...huhuh...kecuali ngan pak megat...dia terror...ko siap promote bagai kan..eh ni yg mcm syereen kann

    BalasPadam
  3. mr noble; keta myvi saya bukan kaler putih..takde cap P pun..
    ya ampun ..hari i drive kat mrr2 ada satu pajero punyala lembab byk dah keta potong dia still maintain tanak msk tgh..last2 i dpt ptg dia masa nak masuk shell sblm naik highway kl-karak..sekali i toleh-makcik yg drive keta tersebut..hangin japsss...

    mimy; reen tak jadi beli dat day, aku yg beli..dia risau tak ckp duit..besoknya dia pergi Ikea lagi dgn Jeff dan Adam..haha

    BalasPadam
  4. lupe nak ckp. kat hiway karak tu, dkt2 area petronas byk beruk melintas. pastu saya penah secara tak sengata ran over a fox kat area2 situ jugak time mlm. nasib baik fox tu tgh 'merendahkan diri' kalu tak mesti damage aa kete saya. tp tak tau lak ape terjadi pada fox tu. kesian dia.. :(

    BalasPadam
  5. mcm best plak aku tengok kotak tuh...besar kan, ade perasaan nih

    BalasPadam
  6. sila beli, aku puas hati dpt beli kotak ni..tp kaler mera takde ok..hahah

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.