In Hobby

Baca

Memupuk hobi membaca ni elok dari kecil. Walaupun dulu masa takde anak aku sangat suka baca buku dan akui sekarang ni jarang2 baca buku dah..asal baca ada je orang sebelah nak baca gak..

Pun aku masih beli buku dan bertahun2 tak habis2 baca sejak mengandung pun ada. Bayangkan dah lebih 3 tahun buku yang sama masih belum habis dibaca. Sebab ianya berat. Buku tu isinya berat..buku tu sendiri berat dan tebal.


Dia buat slinky jadi gelang pulak dah...buku kamu mana?

Baca Quran tafsir sangat syok. Lagi2 yang ada tafsiran dan hadis2 sokongan berkenaan ayat2 Quran yang diturunkan. Penjelasan ini memberi banyak ilmu baru. Belilah Quran Amazing. Sangat2 digalakkan.

Related Articles

6 comments:

  1. Alhamdulillah... saya pun gemar beli tafsir.. mcm2 jenis..dari indon ada dari mekah..jakim.. ibnu khatir.. tafsir ijmali, tahlily... walau baca tafsir tak penah khatam..tapi tetap suka refer makna bila baca..nak2 ayat2 yg slalu kita dengar.. ooo makna dia gini.. niat hati bertangguh2 nak masuk kelas tafsir quran..sbb apa2ilmu sebaik2nya biar berguru.. kipidap anis ..keep reading..tak rugi bff dgn buku.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, berguru supaya tak sesat buat penilaian sendiri.

      Delete
  2. Ye, kita perlu memahami maksud setiap ayat yang kita baca.
    Barulah dapat pengajarannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul, sebab kita buka orang arab, walaupun dulu sekolah arab tapi tak semua ayat boleh difahami macam tu..setiap hukum ada istinbatnya, sebagai contoh..

      Delete
  3. alhamdulillah, semoga semua urusan mkcik dipermudahkan., aminn

    ReplyDelete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Nuffnang

Weekly Popular

Adnow

loading...