In Aqlan Shah

Happy Chinese New Year

Niat dihati nak lawak keluarga sahabat lama..tapi hari jadi tak gembira sejak jam 1 pagi..

Maka tidur jadi tak mencukupi.. maka bila dah hampir siap2 nak keluar datang mengantuk yang melampau..maka tidurlah dengan anak atas katil jam 3 petang. Awal na tidur petang..😪😪😪

Selepas isyak baru keluar rumah sebab nak makan prosperity burger McD. Laki bantai 2 jenis terus. Alahai rasa pendek la burger.. mintak bawang extra pun still macam tak banyak macam 10 tahun lepas.. kalau dulu2 laki cakap dapat beli dalam RM7 ala carte..la ni RM10.88. Aku ingat setiap kali nak masuk CNY aku mesti beli. Every year wajib makan..makin lama makin pendek dan kurang filing. Sedih.

Btw habis makan kami berbual pasal harga dibayar untuk 3 burger. Satu set 2 lagi ala carte. Free 1 medium fries sebab lebih RM20, drive thru je..kami dah lama tak makan dalam kedai. Bayar RM38 lebih..sebelum tu beli nugget KFC 9 biji RM9.90. Dah nak dekat RM50. Kalau makan kat rumah memang jimat tapi kan laki nak belanja makan. Dah hari2 kita masak kat rumah..kita pun penat juga..dan ya memang kita jadi cerewet pasal makanan yang siap sekarang. Isunya ialah mahal, tak tahu punca, tahap kebersihan dan siapa yang sediakan. Hati kan dibentuk dari makanan. Sakit puncanya dari perut. Maka mencari yang halal itulah yang wajib.

Jadi belajarlah lagi skil memasak tu sampai makanan kat rumah lebih enak dan seronok dinikmati berbanding makanan di kedai2. Ini pesanan untuk diri aku sebab aku ada anak. Dan tanggungjawab menyediakan makanan yang baik itu adalah terletak pada ibu dan abahnya.


Ajar budak ni bawak barang mainan letak dalam bakul. Lama dah diajarnya..kadang dibuat kadang tidak. Kadang kita pulak kena pegangkan mainan2 dia. Kadang2 bila bawak bakul baju turun untuk dibasuh, sibuk dia tumpang.

Related Articles

0 comments:

Post a Comment

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Weekly Popular

loading...