In Tips

When You Need To Organize..

kalau rumah ada anak kecil memang boleh kemas sejam dua je.. kalau dah kemas sebelum tidur pun sekejap je..esok pagi dia keluarkan balik semua dari tempat simpanan.

tapi benda yang paling penting untuk diatur ialah barang2 di dapur. sebab memakainya lebih dari benda2 di tempat lain..dan satu perangai aku ialah alih2...lepas tu sental kalau rajin....bab sental ni memang pergelangan tangan pun rasa layu lepas tu.

pantri juga penting. memang suka guna Tupperware..tapi suka juga balang kaca. jadi selalu juga basuh jar2 kaca yang dah habis guna makanan didalamnya seperti jem, mayonis dan madu. lagi mudah nak tanggalkan label lagi bagus.

ada gak cari kat internet tengok mereka yang SUPER orgamizer...macam Kourtney Kardashian. tengok pantri dia dah macam dalam 7-11 pulak..tersusun rapi...aku pun teringin gak nak susun2 camtu..tapi aku ni jenis recycling banyak..jadi bekas2 jar aku tak sama saiz la...haha. OMG nak tengok kena bayar yuran tips2 dia!! nasib aku dah tengok Dailymail.

fine.....tu dah macam perlukan satu bilik untuk stok makanan sahaja! aku pun jenis suka beli barang2 pada harga murah masa sale la!! lepas tu simpanla...so kalau dah kehabisan takdelah nak terhegeh2 pergi cari kat kedai. ha ni lagi seorang yang tak terkenal sebagai selebriti kat dunia....tapi terkenal sebab menjadi orang yang paling teratur di US! Alejandra Costello.


dah ni je mampu buat masa ni...nak label tulah bercinta..

Related Articles

0 comments:

Post a Comment

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Weekly Popular

loading...