Sabtu, 11 Jun 2011

My Stage Make-Up Collection

sampai 4 beg plastik aku rembat
ceh ayat macam semua ada. cer harga asal...tentu tak mampula kan nak beli..disebabkan hasutan Mimy yang sangat berdedikasi..aku yang bukan jenis beli mekap mahal2 ni pun terjebak. gara2 serendah RM8!..chettt

jadi apakah pembaziran pelaburan yang aku dah lakukan hasil dari duit bonus. he he he..positif maa mahu mekap lawa2 jugak.kadang2 nak feel lawa kat ofis. nak jadi minah cun la konon...nasib la kat ofis tak ramai yang kaki mekap. marketing people of coz la lawa...nasib gak PA bos bukan hantu mekap tapi hantu novel melayu tangkap leleh..lo jiwang dowh...


inilah namanya terlebey sudaaaaaa


bagaimanapun aku tak menyesal sebab penjimatan amat melampau..cer kira sikit berapa RM bagi kat Stage ni...
  1. Picture Perfect Foundation 05 Diva RM90 RM12
  2. Photo Pro Foundation 06 Take 5 RM90 RM12
  3. Wonderluxe Lipstick 12 Lush Lotus RM48 RM12
  4. Wonderluxe Lipstick 18 Candid Coral RM48 RM12
  5. Wonderluxe Lipstick 02 Buff Belle RM48 RM12
  6. Wondergloss Lipgloss 11 Aphrodite RM48 RM12
  7. Wondergloss Lipgloss 07 Cassandra RM48 RM12
  8. Wondergloss Lipgloss 06 Diana RM48 RM12
  9. Photo Pro Creme Camouflage 05 Sand RM60 RM12
  10. Eye Shadow Mono 19 Cupcake RM45 RM12
  11. Eye Shadow Mono 10 Bahamas RM45 RM12
  12. Eye Shadow Mono 12 Andalucia RM45 RM12
  13. Cheek Color 10 Heather RM58 buy 1 free 1. share with friends paid only RM29
  14. Eye liner 03 West End White RM12
  15. Lip Liner 01 Nearly Naked RM8
  16. Lip Liner 03 Pretty Peony RM8
RM201 habis. tapi aku tak jadi member..kalau nak jadi member kena beli barang sampai RM200..aku beli sikit2..tumpang kawan tu kawan ni..alah bukan siapa pun..Mimy & Ann la..hehe

wah penat tau letak senarai..siap dengan jenis, harga sebelum dan selepas. tapi yang takde tu maksudnya aku tak tahu harga...

walaupun Stage dah jadi mekap utama, tapi aku tetap kena habiskan mekap2 lama ni...kekeke..barang yang lama jangan dilupakan...


  1. Miyami Face Powder (translucent) about RM20
  2. Colour Sense Mascara about RM6
  3. Colour Sense Hi-Shimmer Powder Eyeshadow (3) about RM5 each
  4. Loreal Lipgloss about RM25
  5. Sebamed SPF30 Lip Defense about RM15
  6. Silky Girl 02 Baby Pink about RM16
  7. Revlon Super Lustrous Lipstick Creme 415 Pink In The Afternoon RM30 RM15
  8. In 2 It long wearing twin blush C4 Compulsion about RM15
  9. In 2 It long wearing eye colour (dah tak nampak pulak jenisnya) about RM25
  10. In 2 It long wearing eye colour 42 sphinx about RM15
  11. Silkygirl Funky Eyelights Pencil 10 Cool Blue about RM14
  12. Avon ultra luxury brow liner B03 Dark Brown about RM11
  13. Lelan Vital Flexiliner For Eye about RM20


last sekali kenala ada berus mekap, pencuci mekap dan sharpener. set berus mekap aku dapat free bila beli barang mekap Loreal RM60 ke atas. pencuci mekap Biore tu Mimy yang suruh try guna..tapi aku beli dulu buat stok tunggu wet tissue elianto aku habis..RM16++ je masa sale kalau tak RM22..pergh harusla rebut kat rak Guardian..hahah..eye make up remover Silkygirl ni dalam RM15 je kot. ini sesuai untuk cuci celak pada kelopak mata bawah. lagi2 kalau pakai yang long wearing tu dah tentu payah nak tanggal. sharpener tu murah2 je RM2.50..aku kan ada beberapa pensil mekap..kenala beli.

habis gak aku update pasal mekap..letih..hahahaha..walaupun begitu gigih nak share benda2 murah dan mampu milik.

7 ulasan:

  1. salam singgah... wahhh byk tu set make up.. kat kuantan ni tak pernah nampak plak stage ni..ke ada?

    BalasPadam
  2. miss cloudy..wah memang tak tahu kuantan ada ke tak..cer google...

    BalasPadam
  3. jom kelas mekap jom...hehehe suka aku nengok barng mekap ni

    BalasPadam
  4. wa...byknya...jels....suka tgk..sy belum pun singgah mana2 stage nie...bila nk pg weeken tu je ada je halangan..saje je kan xbagi i beli..hehehehhee...boleh jd mak andam dah ni eri chan...

    BalasPadam
  5. mimy; kelas solek? auwwww

    hanim; mak andam? i suke main conteng2 je...tengok magazine tirulah diorang mekap caner..

    BalasPadam
  6. virus mimi ni bukan virus stage.ehehe...ratu dpt bli skit je sbb stok takde.jb kan ade satu je branch.mau lopong la kalau lambat.kena tggu next sale la...mimi kena kompang awal ni bgtau...takut lopong lg...

    BalasPadam
  7. ratu; harga paling baru lagi tensi dengar...

    2 eyeliner RM12
    2 eyeshadow RM20..
    gara2 masih ada stok warna lama/pembungkusan lama..

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.