Selasa, 8 November 2016

,

Buat Sendiri Lip Scrub Di Rumah, Mudah Sangat Dan Jimatkan Wang!

Resipi lip scrub ni aku jumpa paling mudah dan sebab semua bahan ada kat rumah.

Sebelum ni aku memang ingat nak beli je. Harga rata2 ada yang masuk akal ada tidak. Nak beli online kena bayar pos RM8. Semata2 nak beli satu barang je memang taklah aku nak beli..

Kemudian bila dah keluar cari di mall pun tak jumpa kat kedai2 jamu tu apa yang aku nak...erm baik aku google je. Sekali tengok resipi alahai senang je nak buat. Pastu aku asyikla memikir yang diorang jual mahal2 sangat tu kenapa...ok orang bisnes..

Dah ada peluang buat sendiri, baik buat...jimat..natural..tahu proses kebersihan produk sendiri..

Honey Sugar Lip Scrub

  • 2 teaspoons sugar (you can use pretty much any sugar: raw sugar, brown sugar, regular sugar)
  • 1 teaspoon honey
  • 1 teaspoon almond oil
  • Optional: add a dash of cinnamon or cayenne if you want to naturally ‘plump’ your lips
Jadi hari ni aku cubalah buat..ikut resipi asal kat atas tu..tapi aku tambah lagi satu sudu kecil gula sebab agak cair mula2 tu. lepas buat aku terus pakai, tapi sebab takde pakai sebelum dan selepas aku tak post la gambar bibirku. keke..yang penting aku tanak bibir aku kering dan pecah2 je...

Inilah hasilnya dapat dalam bekas kecil ni je. dalam 17gm.



kalau nak guna olive oil pun boleh..

letak je gambar tapi tak guna pun..haha

serbuk kayu manis Tesco je

madu laki aku...hihi

ni hasil 2 sudu kecil gula

ni hasil 3 sudu kecil gula..lebih baik
kalau korang nak kaler2 pun boleh tapi pakailah gula putih, lepas tu masukkan warna merah ke..strawberry ke..

0 ulasan:

Catat Ulasan

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.