In Review

Minyak Herba Asmak; Penawar Asma, Rawatan Tradisi Bagi Semua Peringkat Umur


Korang pernah dengar pasal Minyak Herba Asmak tak? Atau pernah tak cuba guna minyak asmak yang dikeluarkan oleh syarikat Minyak Herba Asma Mujarab Sdn. Bhd.? Dan kalau korang beli baru-baru ni, kotak minyak ni boleh buat tabung...aku mula2 musykil juga..bila dah find out baru macam woooooo...tapi aku tak boleh bagi pada Aqlan sebab dia tu suka koyak kertas!!..baik aku sendiri je menabung! kata kuat shopping online! hahaha..



Testimoni Ahli Keluarga

Setelah menyapu dan mengurut sendiri pada laki (yang ada sejarah asma dalam family) selama 8 hari hari berturut-turut, terdapat reaksi yang positif daripada dia sendiri. 

Setakat ni laki tidak pernah diserang asma yang teruk, tetapi ada masa-masa tertentu ketika kami berdua sedang bercakap dan bergelak ketawa, tiba-tiba dia akan mengangkat tangan dan meminta untuk tidak bercakap. Dia akan mengurut dada dan situasi itu boleh bertukar menjadi senyap sunyi terutamanya ketika sedang memandu kenderaan. insert bunyi krik krik..

Pada penggunaan pertama, selepas sapuan dan urutan mengikut cara yang disyorkan, Zcat berasa lebih mudah bernafas dan kurang bersin serta batuk pada waktu bangun tidur. (Urutan dilakukan pada setiap malam sebelum masuk tidur, sejak hari tu sampai la ni hari-hari nak kena urut...dah sedap sangat la tuuuuu...😆😆😤😤😤😉😉😉😊👀👀👀). 

Sapuan dan urutan difokuskan pada bahagian tongkeng, leher, dada, batang hidung (Zcat mengalami masalah lubang pernafasan dan kadang-kadang mengakibatkan aliran keluar masuk udara tersumbat), dahi (stress), betis dan pergelangan kaki (pernah terpelecok beberapa tahun lepas dan baki sakitnya masih ada meskipun telah menjalani rawatan tradisional Cina dan moden).

Pada hari ke-8 iaitu semasa artikel ini ditulis, tongkeng Zcat sudah tidak berasa lenguh-lenguh lagi, kesakitan dileher telah berkurangan dan dapat bernafas dengan lebih baik. Malah dia berasa lebih sihat gembira dan tidur macam taknak bangun2 lagi..(kebiasaan susah nak tidur dan ganggu mood dia esok...cer bayang kalau dia bad mood)

Untuk Aqlan, setiap hari juga aku sapu pada bekas gigitan nyamuk kat tubuh badannya dan keadaannya beransur sembuh. Lepas satu dah sembuh ada pulak yang baru...kan suka teman sidai dan angkat kain..pantang pintu rumah dibuka...dah kena gigit pandai pulak masuk rumah balik..haha,,

Aku juga ada menyapu minyak asmak dan mengurut ibu mertua yang sememangnya merupakan seorang pesakit asma. Oleh itu aku harap minyak asmak ni sedikit sebanyak menjadi sebahagian penawar asma untuknya. Bagaimanapun sekali je aku dapat urut kerana Mama telah pun pulang ke kampung. Jadi aku bercadang untuk mendapatkan Minyak Herba Asmak untuk Mak dan Mama kesayanganku.


Untuk pengetahuan koranglahkan...Nama “ASMAK” dipilih kerana ia membawa maksud “kemuliaan” di dalam bahasa Arab. Selain itu, dalam sejarah Islam, wanita yang bernama Asmak adalah antara wanita pertama yang memeluk agama Islam.

Minyak Herba Asmak ini diperbuat daripada:-

·        Minyak Zaitun,
·        Minyak Kelapa Dara,
·        Habatussauda,
·        Pati Gamat dan
·        Herba Terpilih



Antara penggunaan Minyak Herba Asmak yang disarankan;

1.    Asma, 
2.    Semput, 
3.    Lelah,
4.    Batuk,
5.    Kahak,
6.    Selsema,
7.    Gigitan Serangga,
8.    Luka,
9.    Terkena Api 
10.  Sakit Perut,
11.  Bengkak,
12.  Lenguh,
13.  Buasir,
14.  Sembelit,
15.  Senggugut,
16.  Membantu Melancarkan Darah,
17.  Sakit Kepala,
18.  Migrain,
19.  Resdung,
20. Sakit Gigi,
21.  Strok dan 
22. Ulser.

Sape yang beli minyak ni jangan risau kalau tiba2 tertanya camner eh nak pakai?? korang boleh tanya penjual tu balik atau kepada agen2 berdaftar. Diorang pasti senang hati bagitahulah...

Cara-cara guna Minyak Herba Asmak yang dicadangkan:-

Hanya perlu sapu di leher hingga dada, dari tengkuk hingga ke belakang sekerap mungkin untuk permulaan dan boleh hentikan bila sudah sembuh. Kena rajin dan istiqamah guna dan kesan boleh dilihat seawal hari pertama sehingga 30 hari bergantung pada kesihatan individu dan cara penggunaan. 

Minyak ni pun satu best tak berminyak dan berangin sikit lepas pakai. Bila dah beberapa second tu kan...boleh feeling2 nyaman jer...hahaha..


KEISTIMEWAAN Minyak Herba Asmak adalah;

·     Ia telah menjalani proses R&D yang agak lama bagi memastikan minyak ini selamat dan berkesan lebih cepat.
·     Kandungan Minyak Herba Asmak yang telah menjalani R&D lebih selamat, lebih suci, tidak "overdose" bahan tertentu dan tidak mengandungi bahan aktif yang tinggi.
·     Minyak Herba Asmak juga lebih mesra kulit di mana peratusan alahan pada herbanya tersangat rendah.
·     Minyak Herba Asmak lebih cepat menyerap di kulit, sebab itu ramai pengguna yang mengakui keberkesanannya jauh LEBIH CEPAT.
·     Minyak Herba Asmak berangin dan ianya mengikut piawaian yang ditetapkan.


Sesuai Untuk Orang Dewasa, Kanak-kanak Dan Juga Bayi!

Selain daripada orang dewasa, minyak ini juga sesuai sebagai penawar asma pada bayi. Sudah tentu sebagai seorang mak-mak, hati aku ni mudah sikit tersentuh bila tengok seorang anak kecil mengalami batuk yang berterusan. Alhamdulillah setakat ini Aqlan tiada tanda-tanda asma walaupun ada sejarah keluarga.



Memang minyak ini sesuai untuk semua peringkat umur, tetapi pada bayi, jangan pakai hentam urut diorang yang bertubuh fragile ni.... sila ikut cara-cara penggunaan yang dicadangkan memandangkan bayi tidak boleh diurut sesuka hati!

Video dibawah ni menunjukkan 5 tanda-tanda anda diserang penyakit asma. Sila tengok kot2 ada sesiapa yang korang kenal ada tanda2 ni...aku sendiri pun kena perati anak dan laki sendiri...



Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen, boleh ke link di bawah atau hubungi terus :


Hotline HQ : 
019 - 970 8897

Website Rasmi Syarikat : 

Website Minyak Herba Asmak : 

Instagram mham.sdnbhd :

Facebook Page 




Youtube : 

Pastikan Yang Original!!!




Related Articles

2 comments:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Weekly Popular

loading...