Saturday, June 3, 2017

Kari Ayam Nyonya

Untuk yang  bertanya resipi..memang ada je kat google kalau korang nak tahu lebih lanjut. Versi aku dah diubah ikut tekak. Ni kali kedua buat. Tahun lepas buat sekali je. Hehe.

Rujukan asal:-
http://makanminumbest.blogspot.my/2016/06/kari-ayam-nyonya.html?m=1

Yang dah diolah....

6 bahagian peha ayam
Susu Dutch Lady Full Cream 1 cawan @250ml
Bawang merah 6 ulas
bawang putih 4 ulas
Serai 3 batang hiris
Lengkuas 1 inci
Halia 1 inci
Kunyit hidup 1 inci
Cili Merah 2 batang dihiris
Serbuk rempah daging Faiza 1 paket kecil

Kentang 5 biji belah dua
Daun kari 

Selain yang dihiris tu semua blend kan aje. Minyak dah panas, masukkan bahan2 diblend, daun kari, serbuk rempah dan serai, dah didih masukkan ayam, kentang, cili. Kemudian masukkan susu. Api perlahan naaaa....lama juga masak sampai ayam tertanggal dari tulang. Hehe.


Previous Post
Next Post

About Author

0 comments:

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.