In Masak Sendiri

Kisah Ramadhan 1438H #19

Cuaca amat panas membahang.. walaupun sidai baju bawah porch tetap kering. Basuh sambung lagi sampai jam 3 pun masih boleh kering. Ni gara2 bawak baju balik dari Ipoh, basuh cadar dan tuala segalanya memang sangat banyak. Dah macam buka kedai dobi. Dah kering macam bercinta nak lipat dan gantung.

Nak masak begedil, kupas kentang nampak kesan gigitan cikti.. tunggulah laki balik kerja belikan kentang baru. Haish...

Hari ni menu ringkas sangat2. Tapi makan kenyang gila. Takpe esok boleh gantung kuali. Laki balik belikan kari kambing. Sedap betul makan...alhamdulillah.


Semua suka makan kecuali Aqlan. Dia tu kan kadang2 Amerika kadang2 Malaysia. 




Related Articles

4 comments:

  1. kannn, jemur kain kejap je dah kering, bolh lipat siap kemas semua..
    bedegil tu mengancam tau....

    ReplyDelete
  2. hehehe aqlan tu...sekejap malaysia skjp amerika..omputih sgt tau....tp cuaca mmg panas skrg..jemur kain, kain tu kering dh mcm keropok dah..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang panas, tapi tulah tetap suka sidai bawah porch, in case hujan taklah kelam kabut nak angkat jemuran

      Delete

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.

Comments

Nuffnang

Weekly Popular

Adnow

loading...