Khamis, 1 Julai 2010

Slip Gaji Bulan 6.


tidakla aku hendak mendedahkan slip gaji aku kepada org lain..kecuali cerita ramai budak opis aku menjerit marah+bengang sebab kena tolak tax byk..ada yg sampai separuh dr gaji diorg kena tolak..bajet lari beb..so kepada yg belanja sakan dgn duit bonus yg juga dpt pd awal bulan 6, dia pasti nganga bulan ni mkn mee maggi jek.

korg bygkanla yg dah ada komitmen besar mcm ada bini yg tak kerja, rumah, keta, utg bank, utg pendidikan dan segala mak nenekla..aku plak mula2 tak pasan yg aku kena tax atas bonus..sengal..tp aku pelik gak napelah gaji aku tak cecah 2k!...sibla belen bonus masih ada wat kecemasan kereta katanya!

jadi dept HR paling byk terima panggilan telefon dr pekerja2 sebab tak puas hati dgn deduction. diorg rasa pelik sbb mcm kena 1 shot punya byrn tax utk sthn..boleh giler beb..aku yg bergaji kira dianggap miskin la sebagai penduduk KL ni pun taktaula brp percent tax aku kena..dulu nak hantar borang katanya gaji aku ciput tak cecah 30k sthn k.aku pun gembirala tak kena..sekali..zaSSSSSSSSSSSssssssssssssss.

3 ulasan:

  1. soal gaji ni takleh main2. mmg org akan melenting nak2 kalu kene tolak byk2. sabar la ye.
    tp kalu ada kesilapan, like tetiba dpt gaji lebih ke, takde lak melenting :p

    BalasPadam
  2. bonus mmg tax ada lebeh skit...hehe...beb bonus simpan kawin ke

    BalasPadam
  3. bonus simpan utk byr insuran keta tahun depan..hahaha..kalau kawin tu...erm..aku mmg takde simpanla...kekekeke

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.