Jumaat, 9 Disember 2011

Gossip

gossip girl season 4 dah nak habis? Blair akan berkahwin dengan Putera Raja? bukan dengan Chuck Bass?

buat gossip sebab apa ya? nak jatuhkan seseorang? atau cuma nak jadi ketua penyebar fitnah?

kadang2 aku rasa gossip dah serupa fitnah. sebab kadang2 ceritanya tak betul tapi bila hampir semua orang percaya...person yang dikatakan itu pasti tak senang duduk dan terpaksa terangkan keadaan sebenar.

dan aku pernah difitnah 2 kali. dan itu semasa di zaman sekolah. memang jadi tak keruan masa tu. (aku baru je baca pasal rentetan kisah Amirah kena fitnah di blog Hazrey hari ini dan Mazidul semalam).

berhenti sebarkan gosip yang mungkin memfitnah seseorang. anda tak tahu kesannya sehingga anda alaminya sendiri. seperti aku.

5 ulasan:

  1. ada terbace jugak pasal budak amira tu.sian dia tak pasal2.mmg perit kalau kena fitnah ni apetah lg kalau kite takde peluang nk tegakkan kebenaran..

    BalasPadam
  2. nesa bace uncle die siap amik tindakan polis ye. moge adik amirah 2 x terlalu tertekan~

    BalasPadam
  3. mata yang memandang tak sama rasa bebannya daripada yang menanggung sendiri...aku tau bagaimana rasanya bila terantuk diri sendiri.

    BalasPadam
  4. syhhh tak baik gosip..eh mai baca gosip artis..heheh

    BalasPadam
  5. betul kdg2 gosip boleh jd fitnah kalu kita xtau betul ke x cerita tu

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.