Khamis, 15 Disember 2011

Sewing Machine In The House!

aku memang suka menjahit. dulu2 1st time belajar jahit tengok2 mak, kakak2 menjahit menggunakan mesin jahit manual. mula2 menjahit je dah patahkan 2 batang jarum..hahah terus kena marah..terus pergi kedai runcit pakcik hamid kena ganti. tapi mak juga bagi duit. kekeke..dah mesin jahit singer..jarum pun singer la.. 

aku mula2 menjahit yang asas2 je. jahitan lurusla. benda2 aku buat macam beg, jahit telekung, kemudian pandai sikit jahit baju kurung, jahit blouse...aku suka jahit baju anak patung jugak. hahahaha..macam2 experiment la bab2 menjahit ni..sukanya bila dah dapat..........ya Allah..terima kasih!...

dapat je sukaaaaa..tapi tak dapat keluarkan sendiri..payah la pulak

jadi kena mintak tolong expertise untuk keluarkan mesin jahit ni

nak testing meja takde, kotak mesin pun jadi. hahahaha

SINGER Brilliance




aksesori yang diberikan

dah nak start...taruh benang dulu kat sekoci

memusing dengan laju...gila jakun tengokkkk

test2 menjahit. pakai bantai je ambil apa yang tak dipakai lagi.

ada 80 jenis jahitan. nak cuba satu2 la...dah cuba beberapa jahitan tapi sebab benang putih kain pun putih tak nampakla...lain entry aku guna kain dan warna benang yang betul
oh ye kenala cerita macam mana aku dapat. ingat free ke? pengsan kalau dapat dari Singer kan..hahah habis semua orang pun nak tahu macam mana dapat kalau FREE kan...? hahahah..

okey, aku kan pemegang kad VIP Cosway. setiap kali aku beli barang RM30 ke atas aku dapat satu kupon. maka aku pun menyimpan kupon2 ni sejak tahun lepas la. jadi tahun ni aku nak guna sebab aku risau expired date yang tertera pada kupon valid 2 tahun je...adoyai...(sebenarnya boleh je guna 3-4 tahun kata Shereen owner Cosway branch Ampang Point & Bandar Baru Ampang tu..)

jadi puasla aku belek redemption book Cosway nak beli apa. habis duit aku semua nak beli asset dalam rumah kan...

jadi aku nak beli mesin jahit. aku pilih model 8215. harga sebenar RM795. kalau guna kupon sebanyak 36 keping aku kena bayar hanya RM250. kalau 78 keping bayar RM199. nak free, kena bagi 244 kupon. pitam aku. 

jadi aku tunjuk pada zcat...hehehe..aku pun adala kupon sebanyak 36 keping tu. dia pulak suruh aku ambil model 6180 sebab banyak beza. yelah harga pun beza. kupon pun banyak nak kena bagi..dia siap cakap i tambah duit u beli yang 6180. adoi...mana nak cekau kupon2 ni. aku pun teringat bila buat belian banyak2 macam lebih RM200 sebulan aku akan dapat surat mengatakan yang aku layak dapat 8 kupon free. oh..puasla aku cari surat2 tu...jumpa tau! hahaha..

maka aku pun layakla beli jenis 6180 ni. kupon kena bagi 56 keping dan RM539. harga sebenar mesin ni RM1.395.00 yer. 

setelah buat bayaran pada 31 Oktober lalu, barula 14 Disember aku dapat. lama kan..selalu je aku tanya Shereen owner Cosway kat Ampang Point tu. dia kata redemption memang lambat dapat. tapi aku sabar je..yang penting ada warranty card, wajib di pos ke Singer ye in case ada apa2 hal kan.

dan sekarang aku masih ada lagi kupon2 ni. nak tebus tahun depan la pulak. aku nak basikal lipat. hahahaha..

aku ucapkan terima kasih pada zcat sebab menyumbang wang untuk aku beli mesin jahit ni. ok lepas ni boleh jahit macam2...yay!

9 ulasan:

  1. wahh terbaek..singer nya mesin jahit terkenal hokeh..aku tak reti la beb...mak aku nya pun jadi pekasam..huhu

    BalasPadam
  2. mimy..aku memang suka....skrg buat tayangan la..hujung minggu ada hobi la..hahaha

    BalasPadam
  3. satu2 menda yg ratu sgt2 failed!!!!!!!!!!1jahit.arini blajo esok lupa.cik kitol siap blikan mesin kecik camni brother punye tp simpan dlm kotak je.bila ade menda nak jahit dia yg kena jahit sbb mak dia tukang jahit.ratu???hancusss bab jait2 ni.takble masuk la taktau nape takble nk pick up..

    BalasPadam
  4. Kakcik pernah beli mesin singer manual (yang guna kaki untuk gerakkan tu),. Dah beli asyik tak boleh guna, sudahnya bagi kat orang percuma je.

    Nanti bolehlah Eri ambil tempahan buat baju, kan? :)

    BalasPadam
  5. ratu; u jadi ratu hati cik kitol dahla...u kan pandai masak..ok apa..pandai buat kek..haaa

    BalasPadam
  6. kakcik; bukan tak pandai jahit ye tapi mesin tu rosak ye...

    ambil tempahan? huwaaaaa..haha..rilek dulu..saya kena ingat balik..dah lama tak jahit baju..

    BalasPadam
  7. SALAM,
    MESIN JAHIT MESTI BRAND SINGER ! DARI DULU LAGI

    BalasPadam
  8. LF; mesti..SINGER menawan keluarga bahagia.hehehe

    BalasPadam
  9. salam ziarah....saya baru saja jadi ahli cosway dan dah belipun mesin jahit singer yg murah sikit daripada harga tu...bila tgk harganya murah sgt bl jadi ahli cosway,saya sangat terkesima....tak ada rezeki,nak buat macam mana...itulah kata2 untuk pujuk diri sendiri

    BalasPadam

Dilarang menyalin atau menyiar semula hasil penulisan dalam blog ini di dalam apa jua bentuk medium.

Penulis tidak bertanggungjawab atas komen-komen pembaca.

Komen spam akan dibuang serta-merta.